mandag den 27. oktober 2008

Interview med Charlotte Blay



I Charlotte Blay's bøger, bevæger man sig rundt verden: Du kan fx følge Tora på hendes færd gennem Skotland, Canada og Island...

Hvordan kom du i gang med at skrive?
Jeg elsker at fortælle historier. Så begyndte jeg at skrive dem ned. Så blev det til bøger.
Kig på min hjemmeside http://www.blay.com/.

Hvad er det bedste ved krimi-genren?
Krimi-genren er spændende fordi man MÅ læse videre for at finde ud af, hvordan det ende.

Hvad bliver du inspireret af, når du starter på en ny bog?
En ny bog skal helst starte lige på og hårdet. Der må gerne være både spænding og følelser i handlingen.

Hvad er det sværeste i en skriveproces og hvad er det sjoveste?
Det sværeste ved at skrive, er at blive siddende på sin r..! Det sjoveste er, når der kommer rigtig fart i handlingen.

Hvordan researcher du?
For at skrive en bog, må jeg prøve det meste selv. Dog kaster jeg mig ikke ud i mord og forbrydelser.

Hvad læser du selv og hvilken krimiforfatter kan du bedst lide?
Jeg er vild med Stig Larson lige for tiden.

En hilsen til krimiklubben
Tillykke med jeres krimiklub. Det er en sej ide.
Gådefulde hilsner
Charlotte Blay

Ingen kommentarer: